Mitte - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Max Hoek - WaarBenJij.nu Mitte - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Mitte

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

29 April 2012 | Duitsland, Berlijn

Zo, 's morgens om 09.00 in de auto gestapt en uiteindelijk het Milieuvignet in Magdeberg bij een Renault garage gehaald voor het luttele bedrag van 5 euro. En voor dit bedrag brengen ze he m ook nog aan, aardige jongens die Duitsers. Daarna richting Berlijn getogen naar het meininger hotel Hallesches Ufer, dit hotel is meer gericht op backpackers, maar is redelijk centraal gelegen. Minpuntje is wel dat toen we de kamer betraden er iemand lag te slapen, dit bleek een personeelslid te zijn dat dacht dat onze kamer vrij was. Dus het duurde nog 20 min. voor de kamer klaar was. Toen spullen weg gelegd en daarna richting de metro en hier een dagkaart gekocht voor 6.90. Eerst naar de Alexanderplatz geweest om van het park inn hotel af te springen. Dit is 125 meter hoog waarbij je eerst een tijdje boven in de lucht hangt alvorens je naar beneden valt. En voor 10 euro extra kreeg Noor een kastje in handen waardoor zij kon bepalen wanneer ik naar beneden zou vallen. Het was leuk om te doen, maar qua adrenalinekick viel het tegen. Niet de 108 euro waard die het kostte.Naast het feit dat je hier kan basejumpen is er op dit plein ook de grootste demonstratie tegen het DDRregime geweest. Dit voor de geschiedenisliefhebbers onder ons :)Hierna zijn we aan mijn uitgestippelde wandelroute begonnen , waarbij we als eerste zijn gaan lunchen bij mr. Vuong , een leuk tentje waar ik bun bo xam bo heb gegeten. Een heerlijk pikant noedelgerecht met rundvlees in limoen- Chili saus. Noor ging voor de zoete kipsalade. Vervolgens onze tocht voortgezet door de wijk Mitte. Hierna zijn we via de Hackesche markt en het Pergamon museum de Spree overgestoken. Dierenvriend als ik ben probeerde ik nog een hond te aaien , deze begon echter gelijk te blaffen en mij te bijten en de eigenaren keken mij daarna kwaad aan omdat ze dachten dat ik het beest had getrapt ofzo. Ondanks dat ik dus zelf een hondennaam heb, blijkt het dus toch niet met al deze dieren te klikken. Verder gelopen via de Gendarmenmarkt met een imposant gebouw en bij checkpoint Charlie beland! Mooi om te zien, zeker als je weet welke geschiedenis er achter zit. Het is nu logischerwijs een hele commerciele toeristische bedoening geworden . En wij hebben daar vrolijk aan bijgedragen door even wat te drinken op Charlie's beach, waar ze een soort strandje hadden aangelegd.
Oh ja, dat was ik misschien nog vergeten te melden, maar het was de hele dag 26 graden, dus dat was echt heerlijk. Verder uiteraard nog langs de brandenburger tor en de bundestag gelopen. Ondertussen was het al 21.00 en hadden we honger. We hadden op een aantal internetsites gelezen dat je bij Tausend Cantina lekker kan eten. Blijkbaar hadden meer mensen dat gelezen want zonder reservering kwam je er niet in:(. Dus toen maar elders lekker gegeten en na wat rode wijn waren we zo moe dat we met de metro naar het hotel zijn gegaan. Zo , morgen staat Friedrichshain op het programma. Ben benieuwd, en ben ook benieuwd of ik ergens een barretje kan vinden waar ik Feyenoord-AZ kan kijken. De niet geheel onbelangrijke wedstrijd voor de 2e plaats.

  • 29 April 2012 - 10:46

    An Nooren:

    He jullie daar, ziet er goed uit. Geniet ervan en nog veel plezier. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 41805

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: