Chillen met Cheetah's - Reisverslag uit Ludwigsdorf, Namibië van Max Hoek - WaarBenJij.nu Chillen met Cheetah's - Reisverslag uit Ludwigsdorf, Namibië van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Chillen met Cheetah's

Blijf op de hoogte en volg Max

09 December 2013 | Namibië, Ludwigsdorf

Gisteren lekker gegeten bij Joe's beerhouse. Ik zelf heb krokodil, oryx en Kudu op. Best lekker!
Het is hier allemaal heel Duits georiënteerd en mijn moeder heeft dan ook het gevoel dat ze in Mofrika is. We worden om 09:00 zondagochtend opgehaald door Adolf, de eigenaar van Gourmet tours. Hij is in de jaren 50 naar Namibie gekomen. We hebben een beetje het idee dat het een oude nazi is.
We zitten samen met Moustafa, een jongen uit Egypte. Wanneer Moustafa aangeeft dat er in Egypte 100 miljoen mensen wonen doet Adolf gelijk zijn naam eer aan. Hij zegt namelijk tegen de jongen dat dat er 50 miljoen teveel zijn. Je merkt hier heel erg dat de apartheid is afgeschaft, maar dat het nog niet uit de maatschappij verdwenen is helaas.
We gaan cheetah's spotten en dit is ontzettend vet om te zien, we hebben een paar stukken vlees bij om te geven en ze springen haast in de auto om het te pakken. Onderweg zien we nog veel meer dieren, zoals Kudu 's, jakhalzen, springbokjes, gemsbok en de zogenaamde Pumba's:)
Later zien we ook een luipaard en hierbij is onze gids een stuk voorzichtiger. Hij geeft aan dat we onze handen binnenboord moeten houden en dat de luipaard niet te dichtbij mag komen, aangezien deze 6 meter kan springen en je dan gelijk bij je keeltje kan pakken.
Een indrukwekkende ochtend in ieder geval. 's middags zijn de Namibiërs ontzettend blij vanwege de eerste regenbui in 2 jaar. Hartstikke leuk natuurlijk dat wij daar ook bij kunnen zijn, maar hierdoor valt mijn tripje naar kataturu in het water.
Maandag gaan we al naar Naankuse voor het echte werk, maar in de weekenden zijn we vrij, dus misschien dat ik dan nog kan gaan.
Mijn volgende verslag kan even duren omdat ik op naankuse waarschijnlijk geen internet heb

  • 13 December 2013 - 12:41

    Ruscha:

    Ha Max,

    Adolf, hoe verzin je het!!!! Hahahah!

    Lekkere dingen gegeten, heb je ook al Kudu biltong gehad? Gedroogd vlees....
    Zo te lezen heb je het naar je zit! Nog veel plezier!\

    Groet
    Ruscha

  • 14 December 2013 - 02:18

    Marjan Brandwijk:

    Hey Max, wat een ontzettend gave trip die je aan het maken bent! Ben erg benieuwd naar alle foto's. Vergeet ook niet amarulla te drinken! Erg lekker!! Veel plezier nog. Marjan

  • 14 December 2013 - 12:53

    Marcel:

    Hoi max

    Hoop dat je nog aan je boek toekomt
    Groeten marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 41713

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: