Nederlands praten in Windhoek - Reisverslag uit Ludwigsdorf, Duitsland van Max Hoek - WaarBenJij.nu Nederlands praten in Windhoek - Reisverslag uit Ludwigsdorf, Duitsland van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Nederlands praten in Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Max

07 December 2013 | Duitsland, Ludwigsdorf

Op luchthaven Frankfurt konden we overal lekker doorlopen.
Het vliegtuig naar Windhoek zit halfvol, waardoor we allemaal meerdere stoelen tot onze beschikking hebben. In het vliegtuig heb ik het boek Solitaire gelezen van Ton van der Lee. Een waargebeurd verhaal van iemand uit Nederland die in een dorpje in Namibie is gaan wonen. Een aanrader om te lezen!
Doordat Namibie een tijd onder Zuid-Afrikaans bestuur heeft gevallen hebben de mensen hier ook geleden onder de bizarre apartheidswet. In Namibië wonen een kleine 2 miljoen mensen, waarvan ongeveer 10 procent blank. Dit zijn voornamelijk Duitse kolonisten of Afrikaner boeren die naar Namibië getrokken zijn. De mensen praten hier dan ook Afrikaans wat veel Nederlandse invloeden heeft. En ze vinden ook leuk om met je te praten in die taal. Grappig om te horen, alhoewel de geschiedenis wellicht wat minder grappig is voor de Namibiërs.
Na aankomst op Windhoek gaan we eerst naar de Utopia boutique waar we de eerste 2 nachten zullen verblijven. Eerst wat luxe alvorens we aan de arbeid gaan. En het is hier inderdaad luxe. We hebben allemaal een eigen kamer/suite die groter is dan mijn oude appartement in Roosendaal voor degenen die dat kennen, alhoewel dat misschien geen goede graadmeter is :).
We zitten in de wijk Klein Windhoek en pakken voor 4 euro de taxi naar het centrum. Windhoek zelf vind ik geen bijzondere stad. Het is allemaal vrij westers met wat Duitse invloeden. Er is een kerk en een old brewery, maar voor de rest is er niet veel te zien naar mijn mening.
De dames pakken op een gegeven moment een taxi richting Utopia.
Dit voor slechts 18 Namibische dollars oftewel 1,60 euro. Geen Amsterdamse taxitarieven dus.
Ik zelf vind het nog wel leuk om een beetje rond te wandelen en loop door wat wijkjes richting de Nelson Mandela avenue waar ons hotel aan ligt. Morgenochtend gaan we waarschijnlijk luipaarden kijken op de Dustern guestbrook farm.
En ik ben van plan om naar de wijk katuturu te lopen, vrij vertaald: "plaats waar je niet wil wonen".
Dit is de armste wijk van Windhoek en ga dan ook zonder telefoon en camera op pad, zodat er bij mij in ieder geval niets te halen valt.
Een verkrachting buiten beschouwing gelaten natuurlijk ;)
Marjolein en mijn moeder hebben een paar flessen rode wijn op de kop getikt bij de plaatselijke supermarkt waar we onder het genot van een zomerse regenbui van aan het genieten zijn op het balkon.
Baia dankie voor het lezen van dit verslag en ik hou jullie op de hoogte.

  • 08 December 2013 - 00:44

    Edwin:

    Ik denk niet dat jouw appartment uit roosendaal de beste graadmeter is, maar utopia zal vast zijn naam eer aan doen:-).
    Horen graag de verhalen van katuturu.

    Groeten uit boracay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Ludwigsdorf

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 41833

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: