Slenteren door Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Max Hoek - WaarBenJij.nu Slenteren door Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Slenteren door Singapore

Blijf op de hoogte en volg Max

03 September 2012 | Singapore, Singapore

Met de trein van Shanghai naar Hangzhou gegaan. Dit gaat perfect en de Highspeed treinen zijn schoon en snel. In Hangzhou deel ik samen met een Pool en een Colombiaan de taxi naar het vliegveld. Ny is het dan echt tijd om afscheid van China te nemen. Ee apart land, waar eigenlijk alles om gel draait. Daar heb ik overigens nog wel en leuke anekdote over. Op een van onze laatste dagen opent Fabian de deur van een taxi en raakt hierbij een Chinees. Deze heeft een lichte schaafwond en nadat Fabian sorry heeft gezegd blijkt dit niet genoeg te zijn. Want als we weg willen lopen maakt hij een hele scène. Hij wil dus geld en na een hoop gedoe geven we hem 100 yuan. Op naar Singapore waar ik door Cindy opgehaald wordt op het vliegveld. Hierna gaan we richting hun appartement dat in het centrum gelegen is. Hier neem ik eerst even een duik in het zwembad dat bij hun appartement hoort. Vervolgens gaan we richting een foodplaza genaamd Lau Pasat in de buurt van Edwins werk. Hier hebben we afgesproken om te lunchen met zijn drieën. Daarna neemt Edwin ons mee naar het kantoor en geeft mij een korte rondleiding. Singapore staat bekend om zijn strenge wetgeving en alles is hier dan ook superschoon. Er is geen vuil op straat en de criminaliteit is ontzettend laag in Singapore. Weer terug in het appartement ga ik even 2 uurtjes slapen om bij te komen van mijn nachtelijke vliegtocht. 's avonds eten we in Chinatown, hier eet ik krokodil. Best lekker zo'n stukje krokodil! Ook bestellen we de black pepper crab, een Singaporese specialiteit. Hierna drinken we wat biertjes bij Le Noir. En Edwin had mij al gewaarschuwd en hij had gelijk, alcohol is heel duur in Singapore. We betalen 18 dollar per biertje. Maar oké, dan krijg je wel een halve liter :).
Voor het naar bed gaan eten we nog een ouderwetse tosti en kijken we de DVD van het groep 8 kamp die ik voor Edwin meegenomen heb.
'S morgens ga ik met Cindy richting de Muay Thai training. Zij traint hier al enige tijd en ik vind het leuk om een keer mee te doen. Het is niet druk en we krijgen dus priveles van twee trainers. Koiwnoo peigert me dan ook aardig af. Het is in ieder geval een ruime sportschool met goede faciliteiten. Aan het einde wil Cindy nog wat buikspieroefeningen met mij doen. Maar ik moet zeggen dat mijn matige conditie mij toch parten begint te spelen. Hierna ga ik in mijn eentje Singapore in, bewapend met een kaart en uiteraard een goed humeur. Ik loop een leuke route langs het water waarna ik uitkom op Orchard road, DE winkelstraat van Singapore. Hier zie je naast elkaar winkels van Armani, Louis Vuittom, Hermes en Rolex. En als je dan 100 meter verder loopt vind je nog meer vestigen van deze merken. Ik loop Orchard road uit en ga richting Little India. Hier zijn, hoe kan het ook anders, veel Indische winkeltjes. Ik eet hier een loempia en een Bapao en vervolg mijn weg al lopend richting de wijk Geylang. Dit is een lange straat met veel leuke eetgelegenheden. Babykalian gegeten, dit is een Aziatische groente die ik me goed smaakt. Daarna gaan we richting Clarke's Quay. Hier gaan Cindy en ik in een attractie waar Edwin niet in durft. Cindy en ik worden hierbij vastgebonden in een bal die 30 meter omhoog geschoten wordt. Best wel grappig en hierna drinken we nog wat bij de Bungy bar. Thuis aangekomen spelen we een paar ouderwetse potjes Fifa. Helaas delf ik na 3 wedstrijden het onderspit met 2-1. De dag erop gaan we om 16.00 richting het vliegveld voor onze vlucht richting Kota Kinabalu.
Hier gaan we een berg beklimmen.
We hebben ons niet echt voorbereid, maar gaan dit avontuur vol vertrouwen tegemoet.

  • 03 September 2012 - 17:00

    Leo Van Hoek:

    Hallo Max,
    Nou de laatste week is ingegaan en met je verslagen erbij kunnen we het aardig volgen. Neem aan dat als jullie op die berg onverhoopt niet de top halen dat dit je laatste verslag is geweest want dat kan je natuurlijk niet voor het nageslacht bewaren:)).Pittig prijsje voor een biertje had je 9 x kunnen sms,en met je moeder :)).
    Heel veel plezier nog de laatste dagen en we zien elkaar zondag 9/09 op Zaventem
    groetjes/papa

  • 04 September 2012 - 05:48

    Cindy:

    Ik heb er meer dan 1 gevonden Max;)!!

    Gezellig je enkele dagen over de vloer te hebben!
    Geniet nog van je laatste dagen Asia en goede reis terug naar Nederland.
    We zien elkaar weer in Oktober, tot dan!

  • 05 September 2012 - 21:39

    Hansvandrimmelen:

    Met veel plezier heb ik je laatste verslagen gelezen,vooral China was herkenbaar en k moest aan Hongkong denken.k zie dat je al bijna terug komt snel gegaan hoor.veel plezier nog en tot snel ook Gr. Van Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 41807

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: