Eerste dagen in Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Max Hoek - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Phuket

Blijf op de hoogte en volg Max

08 September 2012 | Thailand, Phuket

In Phuket aangekomen baan ik me op het vliegveld een weg door alle mensen die me wat willen aansmeren.Van een taxi tot een excursie. Buiten pak ik een minivan die me voor mijn hotel afzet voor omgerekend 5 euro, geen geld voor 40 km. Het hotel heet Phuket garden en zit vlakbij Patong beach, maar ver genoeg om geen geluidsoverlast te hebben. Voor 15 euro heb ik een ruime kamer met balkon en grote badkamer. 's middags loop ik een rondje door het centrum van Patong en je ziet dan gelijk dat het een soort Lloret de Mar is voor 25 plussers . Daarnaast wordt je gek van alle mensen die je een massage, suit of taxi aan willen smeren. 's avonds begeef ik me in het nachtleven op de bekende bangla road en ik moet zeggen dat dit niet echt mijn ding is. Het is allemaal redelijk nep en er zijn weinig tenten waar je niet gelijk wordt aangesproken door een dame. Dat klinkt natuurlijk goed ;), maar iedereen is uit op je geld. Nou, dan zijn ze bij mij aan het juiste adres. Van een kale kip kun je niet plukken denk ik dan maar. Aan de andere kant is iedereen hier heek aardig en altijd vrolijk. Ook in gewone bars zien de medewerksters het nog steeds als hun taak dat de gasten het naar hun zon hebben. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Ik ontmoet 2 Australiërs en ga met hen nog wel naar een zogeheten Pingpongshow. De details hiervan zal ik jullie besparen, maar je moet het maar even googlen ofzo. Redelijk plat vermaak waar ook veel stelletjes op afkomen. Wel grappig om te zien en is eigenlijk een soort cabaret. Je staat er overigens van versteld wat je allemaal met een pingpongballetje kunt doen. Best knap ;). Geen plaats om dronken te worden overigens, een biertje kost hier ongeveer 20 euro. Ik ga nog naar wat kroegjes, waaronder de Aussiebar, waar je tenminste rustig iets kan drinken zonder lastig gevallen te worden.
Je komt hier ook vaak groepjes mannen van in de 50 tegen. Leuke stapvakantie met vrienden denk ik dan maar :)
De volgende dag sta ik op tijd op en wil mijn kamer met een nacht verlengen. Helaas zit het hotel vol, ik verhuis dan maar naar Lars Lita residence, 100 meter verderop. Hier heb ik voor 10 euro een eigen kamer. Nadeeltje is dat ze hier geen lift hebben en ik bovenin zit. Ik huur een scootertje bij de eigenaar voor 5 euro. Ik hoef niets te laten zien, geen rijbewijs of id en je kan hier zelfs een Harley huren als je wil. Lijkt me wel vet, met de Harley over Phuket, ben echter nog niet helemaal levensmoe dus kies toch maar voor de scooter. Ik ben niet bang aangelegd, maar besluit toch maar gebruik te maken van de helm die ze me aanbieden. De mensen rijden hier als gekken en sommige vrienden zullen nu misschien zeggen dat ik daar dan goed tussen pas. Maar hier is het echt erg, iedereen haalt elkaar langs alle kanten in. Extra handicap voor mij is ook dat iedereen hier links rijdt. Maar trek ik me niks van aan hoor :) Ik rij noordwaarts via Patong beach en Kamala beach naar Suri beach. Hier kom ik aan bij een stukje strand wat ik helemaal voor mezelf heb. Ik ga een stuk zwemmen in de zee waar de golven heel hoog en sterk. Ik moet dan ook even denken aan alle waarschuwingsborden die hier staan voor de Tsunami. S 'avonds blijf ik lekker bij het hotel hangen waar ik een paar potjes FIFA tegen de eigenaar speel. Tot zover mijn eerste daagjes Phuket.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1407
Totaal aantal bezoekers 41806

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: