De Voorbereiding - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Max Hoek - WaarBenJij.nu De Voorbereiding - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Max Hoek - WaarBenJij.nu

De Voorbereiding

Door: maxgoesinternational

Blijf op de hoogte en volg Max

28 Februari 2012 | Nederland, Roosendaal

Ave geachte lezer,

In de loop van vorig jaar hebben we met een paar vrienden bedacht dat we graag een keer de derby AS Roma tegen Lazio zouden willen bezoeken.
Dit is een van de weinige wedstrijden in Italië die wel altijd uitverkocht is en door de onderlinge rivaliteit is er een geweldige atmosfeer.
Ook kunnen we hier Maarten Stekelenburg bewonderen die in het Nederlands elftal onze eerste keeper is. Een goede keeper, helaas afkomstig van Ajax :)
Voor de rest willen we Vaticaanstad bezoeken en nog enkele bezienswaardigheden in Rome.
Onze vliegtickets hebben we aangeschaft via Ryanair.
Dit kostte ongeveer 90 euro per persoon. We vliegen zaterdagochtend heen en maandagavond terug.
Als hostel hebben we Rose hostel uitgekozen, een goedkoop hostel wat zeer goede reviews krijgt op verschillende reizigerssites.
We hebben hier een 5 en een 6 persoonskamer geboekt.
Beetje vervelend was dat ik in september geboekt had en 2 weken geleden in een keer een mail kreeg met de vraag of we mannen of vrouwen waren en wat we kwamen doen in Rome.
Met daarbij ook nog aangegeven dat ze eigenlijk een vrouwenhostel zijn(wat op zich natuurlijk positief is :))
Uiteraard de vragen netjes beantwoord, maar wel gevraagd wat hier de bedoeling van was.
Sabine van hostel Rose gaf aan dat ze de laatste tijd veel problemen hadden gehad met groepen mannen die naar voetbalwedstrijden waren gegaan.
En jaja vertelde ze, er waren er zelfs die overdag dronken!!!
Nou ken ik de mensen een beetje met wie wij gaan en ben op dat laatste dus niet echt ingegaan ;)
Voor de rest natuurlijk aangegeven dat wij een lieve groep met knullen zijn die vooral voor de cultuur naar Rome komen.
En blijkbaar zijn ze gerust gesteld want we ze ziet ons dan graag verschijnen zaterdagochtend.
Dan de voetbalkaartjes!
We konden natuurlijk de gok nemen en de kaartjes daar pas regelen.
Maar bij een dergelijke derby zou dat wel eens lastig kunnen worden.
Uiteindelijk dus besloten om de kaartjes te bestellen bij Seatwave.
Hier kosten de kaartjes die eigenlijk 35 euro kosten, 75 euro.
Maar goed daar kies je zelf voor.
Op de site staat staat vermeld dat wanneer je 5 dagen voor vertrek geen kaartjes hebt ontvangen, je contact op moet nemen via het contactformulier. Het is echter onmogelijk om op de site te vinden hoe je hier komt.
Dus toen maar gezocht naar een telefoonnummer, en jahoor na een kwartiertje googlen eindelijk gevonden.
En gesproken met de matig Nederlands sprekende Viktor.
Hij geeft aan dat kaartjes vaak te laat worden bezorgd als er een adres in Nederland wordt gegeven en daarom vragen ze vaak om een adres van een hotel.
Nog nooit aan mij gevraagd, maar goed!
In ieder geval adres hostel doorgegeven aan onze vriend Viktor en hij zegt dat het goed komt!
Ik ben benieuwd.
Zaterdagochtend gaan we in ieder geval richting vliegveld Brussel (Charleroi)
De komende tijd zal ik jullie in ieder geval op de hoogte houden van onze belevenissen in Rome.
**Nunc bibendum est**

Salut!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 41933

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: