De aankomst - Reisverslag uit Rome, Italië van Max Hoek - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit Rome, Italië van Max Hoek - WaarBenJij.nu

De aankomst

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

03 Maart 2012 | Italië, Rome

Ave!
Verslaap me nooit, maar vanmorgen ging mijn wekker niet af . Dus de mensen die met meereden belden me om 4 uur wakker. Mijn ouders zullen blij zijn geweest met al het lawaai voor de deur midden in de nacht. Uiteindelijk om half zes op het vliegveld gearriveerd en alle anderen ook tegengekomen. We hadden geen plaatsen gereserveerd en bij Ryanair betekent dat , dat we alle 11 verspreid door het vliegtuig zitten. Op zich een mooie manier om andere mensen te leren kennen denk ik dan maar. Leuk detail is dat we nog steeds geen kaartjes voor de wedstrijd hebben. Gisteren weer 4 keer aan de lijn gehangen bij Victor van Seatwave. 2 keer beloofd terug te bellen, maar 2 keer niet gedaan. Uiteindelijk terug gebeld met de mededeling dat de Italiaanse verkoper , de kaartjes morgen komt brengen naar het hostel. Ervaring met Seatwave is tot nu toe niet goed, je moet overal zelf achteraan zitten. Laten niks weten uit zich zelf en bellen niet terug. Maar goed, Rome !!
Officieel gesticht in 753 voor christus, dus dat hebben de meesten van ons niet meer mee gemaakt. Centrum van het Romeinse rijk wat zich uitstrekte tot zelfs het midden-oosten en Afrika. ( zie ook de foto) vliegtuig is goed geland en na een mooi busritje van 20min. kwamen we aan bij ons hostel. Aan de buitenkant zag het er nogal triestig uit. En leek het meer op een daklozenopvang dan een hotel. Echter van binnen was het zeer netjes en het is op loopafstand van het colosseum . We arriveerden rond een uur of elf smorgens en Ramona van hostel Rose was nogal verbaasd aangezien zij dacht dat wij om 12 uur snachts aan zouden komen. Een klein misverstand, maar de kamers waren dus nog niet klaar . Wij gingen dus alvast maar wat cultuur snuiven en togen met z'n allen richting het colosseum. Dit zag er leuk uit aan de buitenkant, er stond alleen wel een enorme rij om naar binnen te gaan. Op aanraden van Roel zijn we toen richting het Forum romanum gelopen en hier hebben we een combiticket gekocht voor 15 euro waarmee we ook het colosseum binnen konden. Forum romanum was op zich een leuke hoop oude stenen, maar het is vooral indrukwekkend omdat je weet hoe oud het is. Daarna naar het colosseum wat wel echt mooi en groots is om te zien. Hier bleek dat de oudste van de groep, rené , wel de grootste cultuurbarbaar was. Hij kreeg uitdrogingsverschijnselen en wilde zo snel mogelijk weg bij de oude stenen om op een groot terras wat drankjes te nuttigen. Uiteraard hebben wij toen gehoor gegeven aan dit verzoek van de groepsoudste. We hebben op een terras aan de overzijde van het colosseum een literglas bier gedronken voor de schappelijke prijs van 10 euro. Alhoewel "we" , ikzelf heb slechts een icetea gedronken, brave jongen als ik ben. Ondertussen weer 2 keer gebeld naar Seatwave en de kaarten zouden echt vandaag bezorgd worden. En wat schetste onze verbazing toen wij weer in het hostel kwamen : de kaarten waren er!! Blijdschap alom en een hele geruststelling natuurlijk voor mij als regelaar. Helaas zitten we wel in het Laziovak en niet in het AS Romavak zoals afgesproken, maar goed. Ramona is er ondertussen van overtuigd dat wij goede bedoelingen hebben en zorgt goed voor ons. Net even omgekleed in het hostel en nu net gegeten bij een leuk Italiaans tentje waar de porties te klein zijn.
Zij die gaan drinken groeten u!
Salut!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 41932

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: