Vaticaan i Trevi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max Hoek - WaarBenJij.nu Vaticaan i Trevi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Vaticaan i Trevi

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

06 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen doner kebab gegeten bij een tent in de buurt van het hostel.
Vandaag besloten om een dagje met de metro te gaan en dat is goed geregeld hier. Voor 1 euro zaten we in Vaticaanstad binnen 20 minuten. Aldaar aangekomen hebben we eerst de Sint Pieter basiliek bezocht. Eerlijk is eerlijk, dat is een mooi optrekje. Vervolgens richting de Sixtijnse kapel getogen . Hier hadden we de keus om het Vaticaans museum en de Sixtijnse kapel te bezoeken voor het bedrag van 15 euro. Nu bleek wel weer waar de prioriteit ligt van de meeste reisgenoten. 15 euro voor een glas sterke drank , 80 euro voor een voetbalkaartje of 25 euro entree voor een club is geen enkel probleem. Maar 15 euro voor een van de beroemdste gebouwen en schilderingen ter wereld wordt de meeste toch echt te gortig. Uiteindelijk met Fabian , Roel, Bart en Roy naar binnen gegaan. De rest vervolgde zijn weg richting de Trevi fontein. We hebben hier de schilderingen van Michelangelo bekeken en verscheidene stukken uit verschillende oudheden. Toen heerlijk gegeten bij een restaurant genaamd : Vizi & Stravizi. Als voorgerecht heerlijke prosciuttoham gegeten, vers van het mes. Voor de rest was het natuurlijk weer pasta's en pizza wat de klok sloeg. Daarna nog een echte Italiaanse Gelato bij The Old bridge. Tijd voor de Trevi fontein! Ook al oud en mooi om te zien. Zie ook de foto's. De anderen zaten ondertussen weer in de Blue Lagoon bar nadat ze ook het Pantheon hadden bezocht. Ondertussen is het 4 uur s' middags en ook voor ons tijd om naar het hostel te gaan. We moeten om 19.00 namelijk weer op het vliegveld Ciampino zijn . Eerst nog even wat gedronken bij L'Esquilino en daar ook de rest tegengekomen en dan met de bus naar het vliegveld. Ook een fles prosecco gehaald voor Larissa van het hostel, alleen bleek dat zij niet dronk. Maar goed, het gaat om het gebaar. Oke, net eerste bus gemist voor het vliegtuig, dus nu toch maar 3 taxi's geregeld. Op het vliegveld nog ouderwets Italiaanse friet en hamburger gegeten. Maakte overigens nog wel iets grappigs mee. Had in Rome nog een vestje van AS Roma gekocht voor 10 euro bij de Trevifontein en toen ik op het vliegveld een aantal dingen wilde afrekenen kwamen er 2 personeelsleden naar de cassiere toe om te zeggen dat ze mij 20 procent korting moesten geven. Dit omdat ik voor AS Roma was. Scheelde toch weer 18 euro, dus vestje weer terugverdiend. 10 minuutjes vertraging met het vliegtuig en om 23:10 aangekomen in Charleroi.
Conclusie weekend Rome: geweldig! Leuke groep, goed schoon hostel, veel mooie gebouwen en de sfeer in het stadion was een van de fanatiekste die ik ooit heb meegemaakt. Al met al zeer geslaagd en er wordt al gespeculeerd over een volgende derby die we gaan bezoeken. Salut!!

• 10 Maart 2012 - 17:14

Roy:

Mooie weergave van onze trip.......dit verdient meer lezers!!

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Totaal aantal bezoekers 41926