AS Roma tegen Lazio - Reisverslag uit Rome, Italië van Max Hoek - WaarBenJij.nu AS Roma tegen Lazio - Reisverslag uit Rome, Italië van Max Hoek - WaarBenJij.nu

AS Roma tegen Lazio

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

05 Maart 2012 | Italië, Rome

AS Roma tegen Lazio!!
Vanuit het centrum een taxi genomen naar Stadio Olimpico.
Bij het Italiaanse voetbal heerst niet echt een cultuur van voordrinken in de pub, maar hier hebben wij ons niet aan gestoord.
Ook in het stadion was het lekker rustig bij de biertentjes.
De atmosfeer is in ieder geval geweldig te noemen.
De aanhang is op zijn zachtst gezegd fanatiek te noemen.
Toen na 13 minuten Maarten Stekelenburg rood kreeg en Lazio uit een penalty scoorde ging het Laziovak waar wij zaten echt helemaal los. Filmpjes hiervan volgen nog.Iets later is er 1 iemand van onze groep naar huis gegaan omdat hij zich niet zo lekker voelde.Ga je naar Rome voor een voetbalwedstrijd, haak je in de 30e minuut af.
Dan moet je je wel heel slecht voelen. Uiteraard bleven wij en zagen even later AS Roma de 1 1 maken. Droefheid alom in het vak.
In de 67e minuut scoorde Lazio en gingen de irrudicibili helemaal los.
En ik moet zeggen dat dit fanatisme aanstekelijk is. Minpunt is wel het fascistische gedachtengoed van de harde kern. Opmerkelijk dat gewoon 70 procent van de supporters oerwoudgeluiden maakt als er een donkere speler aan de bal is. Gasten van 40, 50 jaar die heel fanatiek apengeluiden aan het maken zijn, ziet er een beetje zielig uit.
Triest om te horen en genoeg reden om geen Laziosupporter te worden.
Je kunt wel bier krijgen in het stadion en van deze mogelijkheid hebben we uiteraard gebruik gemaakt.Alleen Rene heeft slechts water gedronken, hij was namelijk nog steeds niet over de avond ervoor heen. Na de wedstrijd een heel eind gelopen en toen uiteindelijk tram 2 gepakt. Uitgestapt bij een leuk uitziend tentje en lekker gegeten.
Vanuit hier een taxi gepakt naar het hostel en hier kwamen we Fabian tegen, die weer enigszins opgeknapt was.
Hier kwam ik er achter dat de dame van hostel Rose geen Ramona heet,maar Larissa. Ze komt echter uit Roemenie, vandaar dit misverstand.
Een aantal mensen stonden er toen op om naar cafe the Blue Lagoon te gaan.
Wat erg gezellig schijnt te zijn.Ben zelf met Wesley, Roy en Rene achtergebleven in het hostel.
Uiteindelijk de avond afgesloten in het hostel met wat flesjes Prosecco en wat biertjes. Nog een poging gewaagd om een potje te kaarten, voor bepaalde mensen was het echter te moeilijk om de spelregels te onthouden. Net onze tassen ingepakt die we in het hostel kunnen laten staan. En nu vertrekken naar het mooie Vaticaanstad. Even de paus een handje geven!

  • 07 November 2012 - 00:37

    Rick:

    Hoi Max,

    Via Google ben ik op jouw reisblog terecht gekomen en zie dat je naar AS Roma-Lazio bent geweest.
    A.s. weekend ga ik naar Rome toe en zondag staat de derby weer op het programmamet Lazio als thuisspelende ploeg. Mag ik vragen hoe je aan kaarten bent gekomen en hoeveel je hebt betaald? Online vind ik alleen prijzen van boven de 100 euro. Hopelijk kun je me een goede tip geven!

    Alvast bedankt.

    groeten Rick Breugelmans

    p.s. uitgaanstips ook altijd welkom!;)

  • 08 November 2012 - 13:29

    Max:

    Hoi Rick,

    In mijn verslagen kun je lezen dat ik de kaarten bij Seatwave heb gehaald.
    Dit kostte ongeveer 60 euro pp en we zaten in het uitvak van Lazio.
    Het kostte wel enige moeite, maar goed het is dus mogelijk bij Seatwave.
    Qua uitgaan verwijs ik je ook naar mijn andere verslagen.

    Groeten Max

  • 05 Januari 2015 - 10:23

    Menno Hazenoot:

    Hallo Max,

    Jij zegt dat je in het uit vak zat. Hoe weet ik welk vak het uit vak is?

    Groeten Menno

  • 05 Januari 2015 - 11:22

    Max:

    Hoi Menno,

    Dat wisten wij ook niet van te voren eigenlijk, uitvak zit in ieder geval altijd achter de goal
    Als je er eenmaal zit dan merk je het wel :)

    Gr.
    Max

  • 16 Januari 2015 - 09:10

    Menno:

    Haha ja dat snap ik, maar ik zou graag voorbereid op pad gaan. Je weet ook niet toevallig het vak nummer waar jullie zaten of de kant van het stadion(noord, oost, zuid, west)? Ik namelijk niet met mijn Feyenoord shirt tussen de Ultra's van Roma zitten :p

    Groeten Menno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1004
Totaal aantal bezoekers 41924

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: