Op stap in Rome, Trastevere en Campo de Fiori - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max Hoek - WaarBenJij.nu Op stap in Rome, Trastevere en Campo de Fiori - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Op stap in Rome, Trastevere en Campo de Fiori

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

04 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Goedemorgen beste mensen!!

Als laatste thuis en als eerste weer uit de veren. De rest van de reizigers heeft gisterenavond nog niet helemaal verwerkt. Zeker de groepsoudste heeft moeite met het herstel.
Gisteren!! Wat kan ik vertellen over gisteren.
Ik denk zo weinig mogelijk eigenlijk.
Maar goed, ik zal een poging wagen. Na het diner in Trastevere , leuk uitgaanswijkje in Rome, zijn we met de taxi naar Campo de Fiori gegaan. Aangezien we te horen gekregen hadden dat het hier te doen was.
Als eerste belandden we in een grappig tentje met de zeer exclusieve naam Sloppy Sams.
Of zoals zij zelf zeggen " classy in the front, sloppy in the back"
Hier zaten wat Amerikaanse dames, waaronder Sarah uit Pittsburgh , die in Rome studeren.
We schakelden hier al snel over op sterke drank, wat er voor zorgde dat het niveau in hoog tempo daalde. De cafebaas was blij met ons, aangezien we nu constant drankjes van boven de 10 euro aan het bestellen waren.
Vanaf hier zijn we naar een bar gegaan die Pantarei of zo heet, maar dit was niet zo bijzonder.
Uiteindelijk samen met Fabian, Roel en Dimitri naar Akab gegaan, wat nog een hele zoektocht was. Dit was een drukke, maar wel leuke club.
Hier kwamen we ook Wesley en Bart tegen. Vooral Bart was het spoor aardig bijster. Rond een uur of 4 samen met Wesley een goedkope taxi genomen bij 2 dubieus uitziende mannen. Dit beeld klopte ook, want halverwege onze trip richting het hostel werden we aangehouden door de politie en werd de auto doorzocht. Na een oponthoud van een half uur konden we gelukkig onze weg voortzeten. Leuk detail is dat we met 11 man waren, maar in 4 verschillende groepen thuis kwamen :)
Aangekomen bij het hostel bleek dat de andere mensen zich zo goed hadden gedragen dat Ramona ons niet zo lief meer vond, dank je Bart! Daarnaast is Roel zijn telefoon en fototoestel kwijt, wij weten wel hoe dat komt :)
Ondertussen is het smorgens en na de nodige excuses kunnen we ons verblijf in dit hostel toch voortzetten.
Overigens een prima hostel, goede locatie, aardig personeel en zeer schoon.
Vandaag rond een uurtje of 12 gaan we richting Stadio Olimpico en gaan we kijken of we gisteren kunnen overtreffen.


"Aliquando et insanire iucundum est"

  • 04 Maart 2012 - 09:31

    Ashley:

    Zo kan ik jullie reisje een beetje volgen, klinkt gezellig hoor! Veel plezier vandaag en hopelijk zitten jullie toch bij AS Roma.. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 41938

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: