Strangers in Moscow en kameraad Lenin - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Max Hoek - WaarBenJij.nu Strangers in Moscow en kameraad Lenin - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Max Hoek - WaarBenJij.nu

Strangers in Moscow en kameraad Lenin

Blijf op de hoogte en volg Max

07 Augustus 2012 | Rusland, Moskou

Na het lekkere Oezbeekse eten , nog naar het indrukwekkende Rode plein gelopen om alvast te kijken waar het is.Later zullen we terug komen om hier o.a het mausoleum van kameraad Lenin te bekijken. Toen met de metro teruggegaan naar Bochanesky Sad, waar ons hotel ligt. Nog 1 biertje gedronken in het park bij het hotel en toen lekker naar bed gegaan om 12 uur 's nachts Russische tijd.
Zondagochtend geregeld dat we de bagage bij het hotel achterlaten. Dit kostte enige moeite aangezien er niemand Engels sprak bij de receptie en ons Russisch nog in ontwikkeling is. Maar goed, het is gelukt. De tas die ik van mijn lieve ouders heb gekregen is heel handig, en past veel in. Van mijn koffer word ik daarentegen helemaal gek, aangezien de wieltjes kapot zijn. Misschien in Bejing omwisselen voor een andere koffer denk ik. In ieder geval is iedereen lekker fit vandaag, we moesten de 2 indo's onder ons wel eff wakker maken om 09.00, aangezien we tot 10.00 konden ontbijten. Met enige moeite kwamen zij uit bed en hebben we genoten van het ontbijtbuffet wat voor Russische begrippen zeer goed was. Metro gepakt naar Kitay Gorot en vanaf daar richting onze linkse vriend Lenin. Zelf wilde hij graag naast zijn moeder in St. Petersburg begraven worden maar zijn kameraad Stalin besloot dat de initiator van de communistische revolutie voor altijd bekeken moest kunnen worden. Op het Rode Plein is dan ook het mausoleum van Lenin waar hij sinds 1924 bezichtigd kan worden.
Er stond een enorme rij hiervoor, waar we braaf in zijn gaan staan. Tijdens het wachten wilde Bartje graag op de foto met Puss in boots, dus dat hebben we even geregeld. We hadden geluk en waren de laatsten die nog binnen mochten bij het mausoleum voor die dag. Vriend Lenin lag er nog goed bij voor zijn leeftijd in ieder geval. Daarna nog even door het Kremlin gewandeld. Fabian en ik hebben daar nog een tijdje gepraat met een Nederlander die als directeur van een supermarkt werkt in Moskou. Hij adviseert ons om zeker nog langs Gorky park te gaan. Dit was het weer voorlopig en waarschijnlijk komt het volgende verslag pas over een tijdje, aangezien we vannacht met de trein vertrekken, waar we 4 dagen in zitten tot Irkutsk. Als jullie af en toe een badeendje op de foto zien dan klopt dit. Noor had mij die namelijk mee gegeven met de opdracht om deze op verschillende locaties te fotograferen.

  • 06 Augustus 2012 - 21:46

    Henk Westerduin:

    Mooi begin van een fantastische reis. Ik krijg weer zin om opnieuw naar Moscow te gaan! Heel veel plezier verder en we blijven je volgen!

  • 07 Augustus 2012 - 10:42

    Rob Takens:

    Beste pioniers,

    Ja ja ons reneke in rusland moet niet gekker worden, en ik wens jullie verder een zeer voorspoedige en mooie reis, en Max hou die ouwe reneke in de gaten we hebben geen zin in een mongolische of ander aziatisch vrouwke op onze feesten ha ha

    groetjes

    Rob Takens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo beste mensen, Reizen is al lang een grote passie van mij en aangezien ik dit jaar weer een aantal leuke tripjes voor de boeg heb, heb ik besloten om vanaf nu een soort reisdagboek bij te houden op waarbenjij.nu. In het verleden heb ik Cuba, Jamaica, New York,Cyprus, Las Vegas, San Francisco en nog vele andere plaatsen bezocht. Dit jaar staat op de planning, Rome,China, Rusland, Maleisië, Singapore en Thailand. Eenieder die daarin geïnteresseerd is kan via deze site op de hoogte kan blijven van mijn reisavonturen. Daarnaast vind ik het ook een leuke manier om mijn eigen reizen terug te kunnen lezen. Zaterdag vertrek ik richting Rome voor 3 dagen en ga daar de voetbalwedstrijd AS Roma-Lazio bezichtigen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Max

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 41809

Voorgaande reizen:

23 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Ivoorkust, een bijzonder land

06 December 2013 - 30 December 2013

Actief in Afrika

03 Augustus 2012 - 09 September 2012

Max goes Eurasia by train

27 April 2012 - 30 April 2012

Berlijn 2012

03 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Rome : AS Roma- Lazio

Landen bezocht: